Datapolitik

Senest opdateret: maj 2019

Generelt

Denne Datapolitik gælder for brug af Health 24’s tematiske websites, herunder kliniklokaler-kbh.dk, klinikmoebler.dk, tandlaegeartikler.dk mv.

Health 24vivores eller os betyder Health 24 ApS, Fruebjergvej 3, 2100 København Ø, CVR: 40476679.

Hvor vi behandler personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger på servere i Danmark og andre EU lande. De vil derfor altid være omfattede af beskyttelsen i EU persondataforordningen.

Vi overfører ikke dine oplysninger til servere udenfor EU, medmindre dette falder under Europa-Kommissionens beslutning om tilstrækkelighed. Dette gælder også vores underdatabehandlere.

Cookies

Vi gør brug af både 1. part og 3. part cookies til at forbedre brugeroplevelsen på vores websites, samt til at indsamle relevant statistik. Cookies kan til enhver tid slettes fra computeren eller mobilenheden.

Vi vil opbevare cookies på din harddisk, for at du kan spare tid, når du indtaster oplysninger såsom lokationer, brugernavne eller kodeord.

Disse oplysninger tillader os ikke at identificere dig personligt. Vi indsamler disse oplysninger fra mange besøgende og analyserer dem. Dette hjælper os med at danne et billede af de mennesker, som bruger vores website, og vi kan dermed forbedre vores services.

De indsamlede oplysninger inkluderer bl.a.:

  • IP-adresse
  • Browser-version og/eller computers operativsystem
  • Website som henviste Brugeren til vores websites
  • Land eller område hvorfra den besøgende har tilgået websitet
  • Dato og tidspunkt for besøget
  • Navn på internetudbyder
  • Sider den besøgende har set på websitet
  • Den indsamlede statistik er anonym.

Vores websites benytter sig af Google Analytics.

Brugernes anvendelse af vores websites bliver statistisk opført og senere anvendt i opsummeret form, så vi for eksempel kan se de mest besøgte sider og anvendte browsere. Med denne information får vi et billede af vores kunders brugermønstre, og det giver os mulighed for at optimere vores sider, hvis de for eksempel er svære at navigere rundt i og har brug for at få et mere brugervenligt design.

Vores websites benytter sig af Facebook pixels.

Vi anvender ikke pixels til personidentificering. Når brugere, behandlere og klinikker har klikket på en annonce og er blevet ledt til vores website, kan både vi og Facebook se, hvis brugerne har besøgt særlige sider på vores website, inden cookien er udløbet.

3. parts cookies fra re-targeting partnere som f.eks. Twitter eller Google bliver også anvendt.

Brugeren kan frit deaktivere cookies i browseren, dog bliver brugeroplevelsen forringet. Sådan gøres det: http://www.aboutcookies.org

Optagelse af telefonopkald

Vi kan optage eller overvåge nogle telefonopkald, som du modtager fra os, eller når du ringer til os. Vi gør det med henblik på sikkerhed, træning af vores personale og forbedring af vores services.

Udtalelser

Hvis du sender os forskellig feedback, udtalelser og omtaler, kan vi bruge dem til at forbedre vores services. Vi kan også offentliggøre dem online for at promovere vores forretning, produkter og services.

Blog

Hvis du sender os en kommentar eller feedback til et blogindlæg, kan vi (men er ikke forpligtet til det) offentliggøre den online eller offline for at promovere vores forretning, produkter og services. Vi vil bruge dit navn, som eventuelt vil stå ved siden af din kommentar. Vi kan fjerne dine kommentarer på ethvert tidspunkt.

Kontakt

Vi kan kontakte dig:

  • for at besvare dine forespørgsler
  • for at diskutere din feedback eller for at bede om din tilladelse til at offentliggøre den
  • for at sende dig flere oplysninger, som du har rekvireret hos os
  • for at invitere dig til at deltage i undersøgelser om vores produkter og services.

Datasikkerhed

Dine oplysninger bliver gemt i vores IT-system og ligger sikkert hos os.

I browseren kan du se en lille hængelås, som viser, at vi anvender krypteret kommunikation i form af SSL sikkerhed.

Der er underlagt krav for vores medarbejdere om fortrolighed og integritet.

Via back-up har vi mulighed for rettidigt at genoprette tilgængeligheden af personoplysninger, samt adgangen til samme, i tilfælde af fysiske eller tekniske hændelser.

I samarbejde med vores underdatabehandlere testes og afprøves løbende de tekniske og organisatoriske foranstaltningers effektivitet i forhold til sikring af sikkerheden.

Både vores lokaliteter og alle vores computere er fysisk sikrede.

Personlige passwords anvendes til alle vores computere.
Men selvom vi gør alt for at have en høj datasikkerhed, er det desværre ikke muligt at garantere en fuldstændig sikkerhed for data, der formidles til, fra eller via Portalen. Der er altid en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til beskyttede data. Vi fralægger os ethvert ansvar for eventuelle brister i datasikkerheden.

Udveksling af data mellem platforme (integrationer, apps)

Ved integration af platforme kan der ikke ”lækkes” data. Dette er sikret ved, at vi kører alle vores integrationer med en sikker, krypteret kommunikation i form af SSL-sikkerhed.

Dataportabilitet

Ved efterspørgsel kan brugere retmæssigt få overført sine data til et andet system. Vi har vi mulighed for at eksportere personoplysninger.

Ret til at blive ”glemt”

Hvis brugere kræver at blive slettet fra vores systemer, kan vi enten angive dem som ”inaktive”, eller eliminere dem fuldstændigt fra systemet.

Underretningspligt ved databrud

Hvis der sker et databrud, har vi pligt til inden for 72 timer at oplyse Datatilsynet i Danmark, om databruddet. Både vores brugere, klinikker og behandlere vil pligtskyldigt blive underrettet om et databrud, og vores virksomhed vil følge en allerede sikret procedure for et sådant tilfælde.

Dine rettigheder

Følgende anmodninger kan retmæssigt anmodes af brugere, klinikker og behandlere:

  • Adgang til og ændring/rettelse af forkerte oplysninger.
  • At personoplysninger bliver slettet
  • At indvilligelsen til behandlingen af personlige data bliver tilbagekaldt
  • Der kan retmæssigt protesteres over behandlingen af personlige data, og en klage til databeskyttelsesmyndigheden kan indgives.
  • De eneste oplysninger som vi gemmer på brugere, klinikker og behandlere er dem, som de selv kan finde i deres kontrolpaneler.

Data Protection Officer

Vi har udpeget en Data Protection Officer (DPO). En DPO skal sikre at en virksomhed lever op til kravene i den nye persondataforordning. Henvendelse til vores DPO kan ske til datapolitik@health24.dk

Godkendte underdatabehandlere

Vi bruger følgende underdatabehandlere:

NavnCVR/EU-momsnummerBeskrivelse
UnoEuroDK31277477Webhosting og e-mails
MicrosoftDK13612870E-mails

Ændringer

Vi kan ændre vores Datapolitik, når vi finder det passende, og tilføje eller på anden måde tilrette disse betingelser. Venligst tjek disse betingelser fra tid til anden for at se, om der er nogen ændringer. Hvis du bruger dette website, bekræfter du, at du er enig i alle de ændringer, som vi laver.

Close Menu